SZAMAN

 
Zalety Healera:
- Bardzo tanie Księgi Umiejętności
- Bardzo dobra postać do pvp
- Możliwość usuwania negatywnych efektów(zatrucia,spowolnienia,)
- Celne skille
Wady Healera:
- Ciężko się expi
- do pt(party) i gildi chętniej biorą szamanów smoka

Budowa Postaci:
Na każdy poziom postaci otrzymujemy trzy punkty statystyk, możemy je
dowolnie rozdawać w zależności od tego w czym nasza postać ma się
głównie specjalizować.
W statusie idziemy dwa punkty w Inteligencję oraz jeden w Witalność, po
wymaksowaniu Inteligencji dodajemy punkty w Witalność, a
po osiągnięciu maksymalnej ilośći punktów Inteligencji i Witalności - dodajemy punkty
w Zręczmość. Siła szamanowi nie jest do niczego
potrzebna, nie korzysta z niej.

Budowa Skilli:
I. Podstawowa(pvp, pvm)
Przywołanie Błyskawicy -> Leczenie -> Błyskawiczny Rzut -> Zwinność -> Burzowy Szpon -> Zwiększenie Ataku
II. Budowa skilli pod pt(party, grupa) i Expienie:
Przywołanie Błyskawicy -> Leczenie -> Zwinność -> Błyskawiczny Rzut -> Burzowy Szpon -> Zwiększenie Ataku
U Healera warto inwestowac w Opaski Zapomnienia, dobrze jest, gdy wszystkie
skille powskakują na M na 17 pkt.Na poczatku wbijamy tylko 4 pierwsze skille po
1 pkt(Przywołanie Błyskawicy, Leczenie, Błyskawiczny Rzut i Zwinność), potem
maksujemy Przywołanie Błyskawicy. Reszte wbijamy pozniej.
Poradnik - Ekwipunek:
Ekwipunek dla Healera powinien zawierać następujące bony: plus do Inteligencji,
Regeneracja PE(mana), szybkość zaklęcia.Warto zainwestować w tarcze niewrażliwą na omdlenia.
Trzymamy się zasady dwóch broni:
1) Wachlarz do pvp, Leczenia w pt, expienia bez konia. Wsadzamy do niego KD: Powtórki, Śmierci, Penetracji oraz
Wojownika/Sury +3 bądź +4.
2) Dzwon do expienia na koniu. Wsadzamy KD: Potwora, Śmierci i Penetracji równierz +3 bądź +4.

Poradnik - Pojedynek z innym graczem:
Co każdy młody szaman powinien wiedzieć:
- Szaman Healer jest dystansowcem
- przed walką używaj Zwinności
- nie daj sobie wmówić, że Leczenie się w pvp jest oszustwem, przecież to normalny skill



 
1.1 Statystyki - w co mam dodawać, w siłę(SI£), zręczność(ZR), inteligencję(INT) czy witalność(WIT)?

Na początku rozdajemy punkty w stosunku 2:1 INT:WIT (czyli dodajemy 2 punkty w INT, 1 punkt w WIT), aż do wymaksowania INT (MAX STATYSTYKI: 90 pkt + itemki)
SI£: zostawiamy podstawowe
ZR: zostawiamy podstawowe
INT: 90 + itemki
WIT: 45 + itemki




Jak wymaksujemy już INT, dodajemy pkty tylko w witalność aż do wymaksowania.
SIŁ: zostawiamy podstawowe
ZR: zostawiamy podstawowe
INT: 90 + itemki
WIT: 90 + itemki




1.2 Mam już INT i WIT na maksa - co dalej?

Wiele szamanek nie wie czy maksować siłę czy zręczność. Siła dodaje szamance atak fizyczny (tzw. średnie) - natomiast zręczność dodaje nam wiele rzeczy co 6 dodanych punktów: obrażenia magiczne - wpływają one na siłę naszych skilli, uniki - mniej ci zadają mooby, a także atak fizyczny tzw. "średnie". Dlatego szamanka powinna wybrać zręczność zamiast siły
SIŁ: bez zmian
ZR: wybierasz i maksujesz
INT: 90 + itemki
WIT: 90 + itemki